منتدى طلبة الطب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نتبادل الخبرات والمعلومات الطبية

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

انا فى كليه الحشو الطبى

كاتب الموضوعرسالة
احمد نبيل شيخ العرب
طبيب جديد
طبيب جديد

ذكر عدد الرسائل : 2
الفرقة الدراسية أو العمل : الرابعه,كليه الطب البشرى جامعه الزقازيق

انا فى كليه الحشو الطبى Empty
مُساهمةموضوع: انا فى كليه الحشو الطبى   انا فى كليه الحشو الطبى Expire1008.07.10 16:39

بسم الله الرحمن الرحيم

انا طالب فى كليه الطب جامعه الزقازيق وكنت قبلها فى عين شمس ولاحظت الفارق الشديد مع ان النفس البشريه الى هنعالجها مش هتختلف بس ليه الدكاتره بتختلف؟
انا ف كليه حاسس انها ثانويه عامه ودروس وانا مش باخد وتقديراتى بسيطه جدا يمكن جيد مره وجيد جدا المره التانيه,, الفكره ان مش عارف احس انى فى طب الا لما بنزل سوق العمل ,,,,,نزلت اشتغل وانا فى تانيه وكنت بروح قوافل طبيه واشتغلت فى صيدليه وعرفت الادويه وبقيت كويس واقتنعت ان الطب مش كتب ولا حشو فى الماغ بالعكس الطب خبره وممارسه بس مش عارف ؟ انا بسأل نفسى سوال وعايز حد يجاوبنى عليه؟ هل عشان انا مش بذاكر كتير فبقول على الطب كده؟ لدرجه ان دكاتره الشفوى بيقولولى انت واخد الطب فهلوه؟ هههههههه مش عارف بس العمل ايه؟ هقضى حياتى كلها اولوجى اولوجى اولوجى؟ المهم معرفش انا بنجح بس اه انا فكره مذاكره اعتقد ان ربنا مش بيكتب للانسان حاجه كويسه الا لما بيتعب ؟ لكل مجتهد نصيب والحمد لله

اهلا بكل الدكاتره بنات وولاد ودكاتره كبار lol!

انا فى كليه الحشو الطبى
صفحة 1 من اصل 1